Szkoła

Lapbook, gra planszowa, lektura w pudełku, czyli czas na kreatywne omawianie lektur.

Lapbook, gra planszowa, lektura w pudełku, czyli czas na kreatywne omawianie lektur.

Czy omawianie lektur musi być nudne i wiązać się ze stresem? Oczywiście, że NIE. Przekonali się o tym nasi uczniowie, którzy w tym roku szkolnym na lekcjach języka polskiego tworzą i prezentują autorskie projekty związane z przeczytaną książką.

Jak się pracuje z lekturą w sposób kreatywny? Odpowiedzi może być kilka…, jest to na pewno wymagająca i czasochłonna praca twórcza, ale równocześnie dająca wiele satysfakcji. By stworzyć lapbooka, grę planszową czy „zamkniętą” książkę w pudełku należy dobrze zaplanować każdy etap pracy w zespole, przyswoić sobie omówiony materiał, uporządkować notatki, wybrać najistotniejsze i najciekawsze informacje, a potem nadać im atrakcyjną formę. Podczas realizacji takiego projektu dzieci doskonalą zarówno kompetencje polonistyczne jak i plastyczno – techniczne. Wykazują się pomysłowością w zapełnieniu przestrzeni odpowiednio dobranymi materiałami, którym nadają formę kieszonek, kopert, mini książek, harmonijek, gier planszowych.

Jak pokazują zamieszczone poniżej zdjęcia, pomysły naszych młodych twórców naprawdę nie znają granic, a nauka z tak kreatywnie przygotowanych pomocy dydaktycznych okazała się być dla uczniów samą przyjemnością.